آشنایی با تجهیزات دندانپزشکی

بهترین لوپ دندانپزشکی

بهترین برند لوپ دندانپزشکی | بهترین لوپ های دندانپزشکی

بهترین لوپ های دندانپزشکی در برندها و مدل‌های مختلف وجود دارد که برای انتخاب بهترین برند لوپ دندانپزشکی باید به نکات مهمی که در ادامه به آن می‌پردازیم دقت داشته باشید. خرید لوپ دندانپزشکی در دو مدل Flip-up و TTL با بزرگنمایی‌های مختلف امکانپذیر است.

تفاوت لوپ فلیپ آپ با TTL

لوپ های فلیپ آپ دارای دو لنز می‌باشد که شما می‌توانید با توجه به مشخصات چشمی خود (فاصله بین دو مردمک چشم) لنزهای لوپ را برای چشم خود تنظیم نمایید. تنظیم این لنزها بسیار آسان بوده و توسط یک پیچ بر روی لوپ انجام می‌شود. لوپ دندانپزشکی فلیپ آپ قابلیت استفاده برای چند نفر با مشخصات چشمی مختلف را هم دارد.

لوپ دندانپزشکی TTL برخلاف لوپ‌های فلیپ آپ دارای لنزهای ثابت میباشند. این مدل لوپ‌ها با توجه به مشخصات چشم شما ساخته می‌شوند و قابلیت تغییر یا تنظیم PD(فاصله دو مردمک چشم از یکدیگر) را ندارند. لوپ دندانپزشکی TTL نسبت به لوپ های فلیپ آپ دارای کیفیت بسیار بالاتری می‌باشد. وزن لوپ TTL بسیار سبک تر از Flip Up بوده و همچنین لوپهای TTL دارای کیفیت لنز و کیفیت دید بسیار بالاتری نسبت به مدل‌های Flip Up می‌باشند.

لوپ فلیپ آپ | لوپ TTl

لوپ فلیپ آپ | لوپ TTl

با توجه به امکاناتی که لوپ ها دارند، پیشنهاد می‌شود برای انتخاب بهترین لوپ دندانپزشکی از مدل TTL (لنز ثابت) استفاده نمایید. برندهای شناخته شده زیادی در لوپ‌های TTL وجود دارند که در زیر به بررسی هرکدام از آنها میپردازیم.

استفاده از لوپ | بهترین لوپ دندانپزشکیلوپ دندانپزشکی Orange Dental

لوپ اورنج دنتال محصول با کیفیتی از کشور آلمان میباشد که سبک‌ترین لوپ دنیا به حساب می‌آید. وزن لوپ اورنج دنتال فقط 32 گرم بوده که در زمان استفاده‌های طولانی مدت از لوپ، بسیار موثر و کارآمد میباشد. لنزهای لوپ orange dental توسط کمپانی معروف زایس می‌باشد که بالاترین کیفیت لنز در چشم پزشکی دنیا را دارد و همچنین قیمت لوپ اورنج دنتال در مقایسه با کیفیتی که دارد بسیار مناسب است. فریم این لوپ، ساخته شده توسط کمپانی معروف آدیداس اتریش می‌باشد که کیفیت بسیار بالایی داشته و بهترین ارگونومی ممکن را برای یک لوپ در اختیار دندانپزشک قرار می‌دهد. اورنج دنتال دارای بزرگنمایی 2.7 و 3.3 بوده که عمومی‌ترین و پرکاربردترین بزرگنمایی‌ها می‌باشد.

لوپ اورنج | بهترین برند لوپ دندانپزشکی

بهترین برند لوپ دندانپزشکی

لوپ Univet

لوپ دندانپزشکی یونیوت ساخت کشور ایتالیا بوده و از جمله لوپ های خوب در دنیا میباشد. لوپ Univet دارای بزرگنمایی‌های مختلفی می‌باشد. این برند دارای لوپ‌هایی با کیفیت دید مطلوب برخوردار است و از ویژگی های خاص آن درج مشخصات فردی دندانپزشک بر روی دسته های فریم لوپ میباشد. یونیوت دارای بسته‌بندی بسیار شیکی می‌باشد که جلوه خاصی را به لوپ شما می‌دهد. بزرگنمایی لوپ یونیوت از 2 تا 6 برابر قابلیت انتخاب را دارد که از مزایای این کمپانی به حساب میاید.

لوپ یونیوت | بهترین لوپ های دندانپزشکی

لوپ یونیوت

لوپ DR Kim

لوپ دندانپزشکی دکتر کیم ساخت کشور کره جنوبی بوده که ساختار متفاوتی با دیگر برندهای لوپ دندانپزشکی دارد. این مدل لوپ برخلاف یونیوت و اورنج دنتال دارای فریم عینکی نبوده و دارای ساختار کلاهی می‌باشد. لوپ دکتر کیم به صورت کلاهی بر روی سر قرار گرفته و در انتهای پشتی سر، دارای جای باطری جهت تامین برق لایت می‌باشد. استفاده از لوپ Dr Kim معمولا برای دندانپزشکان خانم کمی سخت تر می‌باشد.

لوپ دکتر کیم

لوپ دکتر کیم

لوپ Belmont

لوپ بلمونت ژاپن دارای کیفیت بالایی در لنز و میدان دید می‌باشد. این لوپ ژاپنی هم مانند لوپ اورنج دنتال و یونیوت دارای فریم عینکی بوده که در مدل جدیدتر این لوپ تغییراتی در فریم آن صورت گرفته است. از معایب این لوچ می‌توان به وزن بسیار بالای آن اشاره کرد که در استفاده‌های طولانی مدت بسیار به چشم میاید.

در بالا برندهای معروف لوپ را به همراه مزایا و معایب هر کدام به صورت جداگانه بررسی کردیم. در صورت انتخاب مدل TTL انتخاب شما برای بهترین لوپ دندانپزشکی برند اورنج دنتال می‌باشد که کیفیت لنز بسیار بالایی داشته و سبکترین لوپ در دنیا می‌باشد.

لوپ دندانپزشکی پریزماتیک Prismatic از سری لوپ‌های جدید میباشد که دارای بزرگنمایی بالا و زاویه شکست بیشتری نسبت به مدل‌های TTL می‌باشد. از معایب این مدل لوپ‌ها میتوان به سنگین وزن بودن آن اشاره کرد ولی دندانپزشکانی که نیاز به زاویه شکست بالا در دید دارند میتوانند ازین مدل لوپ استفاده کنند. با استفاده از لوپ پریزماتیک دیگر نیازی به خم کردن بیش از حد سر در زمان جراحی یا حتی کارهای معمولی در دندانپزشکی ندارید. برند یونیوت از جمله برندهای معروفی می‌باشد که دارای مدل لوپ پریزماتیک است.

شما می‌توانید جهت هرگونه سوال درباره بهترین لوپ های دندانپزشکی یا نحوه استفاده، با مشاوره‌های تخصصی دنتاطب بهترین برند لوپ دندانپزشکی را انتخاب نمایید.

لطفا به این صفحه رای دهید
تعداد رای: 1 امتیاز کلی: 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *