تعمیر و نگهداری تجهیزات دندانپزشکی

شماتیک و نقشه یونیت دندانپزشکی پارس دنتال

نقشه یونیت دندانپزشکی | نقشه یونیت پارس دنتال

بدلیل اینکه خرید یونیت پارس دنتال در بین دندانپزشکان عزیز بسیار متداول است و تعداد محصولات پارس دنتال در مطب و کلینیک های دندانپزشکی زیاد است؛ دنتاطب تصمیم بر تشریح عملکرد باکس و نقشه یونیت دندانپزشکی پارس دنتال کرده و همچنین امیدواریم که توانسته باشیم کمکی به تکنسین‌ها و دندانپزشکان عزیز کرده باشیم.

مقاله پیشنهادی: آشنایی با شرکت پارس دنتال

در این بخش به شرح نقشه یونیت پارس دنتال که در بالا مشاهده می‌کنید، می‌پردازیم:

1) شیر اصلی آب و هوای ورودی یونیت دندانپزشکی

2، 3 و 4) پیچ‌های تنظیم (رگولاتور) هوای توربین دندانپزشکی، آنگل و پوار

5) گیج فشار

6 و 7) بوستر هوایی توربین و آنگل

8 و 9) بوستر آبی توربین و آنگل

10) پیچ تنظیم آب پوار

11) جعبه تست پدال

12) گیج فشار آب و شیربرقی کراشوار و ساکشن آبی

13) آب گرمکن

14) شیربرقی لیوان پرکن

15) پدال پایی

16) پیچ تنظیم (رگولاتور) ساکشن

17) سرساکشن

18) کراشوار و لیوان پرکن

19) ولوم تنظیم فشار آب توربین و آنگل روی تابلت

20) گیج فشار هوای توربین و آنگل روی تابلت

21) یکنواخت‌ساز فشار توربین و آنگل

22) پوآر

23) توربین دندانپزشکی

24) آنگل دندانپزشکی

در صورتی که با دستگاه یونیت آشنایی ندارید، به مقاله یونیت دندانپزشکی چیست؟ مراجعه فرمایید.

تشریح عملکرد باکس و نقشه یونیت دندانپزشکی

باکس یونیت دندانپزشکی پارس دنتال دارای عملکرد ساده‌ای می‌باشد که وارد شدن آب و هوا، عمل می‌کند. در ذیل به تشریح کامل مسیر آب و هوای باکس یونیت می‌پردازیم تا با نحوه عملکرد باکس یونیت بیشتر آشنا شوید.

مسیر هوای داخل باکس

مسیر هوای باکس یونیت دندانپزشکی , مسیر هوای یونیت دندانپزشکی

مسیر هوای باکس یونیت دندانپزشکی

در ابتدا هوا، تحت فشار توسط یک کمپرسور (هوای متراکم) از طریق هوای اصلی (A) وارد گیج فشار هوای ورودی (5) می‌گردد، سپش با انتقال به لوله مسی اولیه (C) و یکنواخت سازی آن، وارد پیچ‌های تنظیم فشار هوای پوآر، فشار هوای توربین و آنگل دندانپزشکی (2، 3 و 4) می‌شود.

پیچ تنظیم هوای پوآر (4) مستقیما وارد کنسل (مسیر P) می شود. پیچ‌های تنظیم هوای آنگل و توربین دندانپزشکی (2 و3) وارد بوسترهای هوایی (7 و 6) می شوند. خروجی بوسترهای 7 و 6، در یکطرف وارد کنسول یونیت دندانپزشکی (مسیر D و N) می‌شوند تا هوای توربین و آنگل را تامین نمایند و از یک مسیر دیگر وارد بوسترهای آبی 8 و 9 می‌شوند، تا با آب ترکیب و بصورت تحت فشار وارد کنسول (مسیر L و K) شوند.

مسیر آب داخل باکس

مسیر آب باکس یونیت دندانپزشکی | مسیر آب یونیت

مسیر آب باکس یونیت دندانپزشکی

آب ورودی از مسیر شیر اصلی (B) وارد گیج فشار آب (12) شده و از شیربرقی سمت چپ وارد کراشوار (مسیر H) و از شیربرقی سمت راست وارد ساکشن (مسیر F) می‌شود.

آب پس از انتقال به آب گرمکن (13) (مسیر G)، وارد مسیر J شده و وارد لوله مسی ثانویه (D) می‌شود تا وارد پیچ تنظیم آب پوآر (10)، بوستر آنگل و توربین دندانپزشکی (8 و 9) شود.

شیر برقی متصل به آب گرمکن(14)، از مسیر I، آب را به لیوان پرکن منتقل می‌کند.

نقشه سیم کشی صندلی

داشتن نقشه سیم کشی صندلی یونیت دندانپزشکی در تعمیرات یونیت بسیار حائز اهمیت و کمک‌کننده است.

نقشه سیم کشی صندلی دندانپزشکی | نقشه سیم کشی صندلی یونیت دندانپزشکی

نقشه سیم کشی صندلی دندانپزشکی

نقشه سیم کشی یونیت

نقشه سیم کشی و نقشه برق یونیت پارس دنتال را می‌توانید در ذیل مشاهده کنید و در صورت داشتن هرگونه سوال، با ما در بخش کامنت در میان بگذارید، تا بتوانیم هرچه بیشتر به شما عزیزان کمک کنیم.

نقشه سیم کشی یونیت دندانپزشکی | نقشه سیم کشی یونیت پارس دنتال

نقشه سیم کشی یونیت پارس دنتال

سخن آخر

سعی شد که در این مقاله به چگونگی عملکرد باکس یونیت دندانپزشکی پارس دنتال بپردازیم تا شما عزیزان بیشتر با این یونیت صندلی ایرانی آشنا شوید. در صورت داشتن هرگونه سوال نسبت به نقشه یونیت دندانپزشکی پارس دنتال در زیر همین مقاله در بخش کامنت با کارشناسان دنتاطب در میان بگذارید.

لطفا به این صفحه رای دهید
تعداد رای: 16 امتیاز کلی: 4.1

11 دیدگاه در “شماتیک و نقشه یونیت دندانپزشکی پارس دنتال

  1. Shahab Madani گفت:

    با سلام ؛ اول از همه تشکر میکنم‌ از نقشه و تشریح کامل یونیت دندانپزشکی فقط من یک سوال دارم بعد از اینکه آب از بوستر خارج میشود دو خروجی دارد که خروجی پائین وارد آنگل یا سرتوربین میشود و یکی از آنها را معلوم نکردید به کجا میرود فقط نوشته اید T لطفا راهنمایی کنید خروجی دوم‌کجا باید استفاده شود .
    با تشکر

    1. دنتاطب گفت:

      سلام خدمت شما، خوشحالیم که تونستیم کمکی انجام بدیم. در نقشه یونیت پارس دنتال حرف T بخشی است که به فاضلات وصل می شود تا بوسیله سیستم ضد برگشت بزاق، آب و مایعات اضافه به داخل فاضلاب هدایت شوند. موفق باشید

      1. Shahab Mafani گفت:

        ممنون و سپاسگذارم

        1. Nstrn گفت:

          سلام وقت بخیر تشکر میکنم از توضیحاتتون…یک سوالی دارم …یک پیچ تنظیم زیر صندلی بیمار یونیت پارس دنتال هست چه کاربردی دارد؟؟؟

          1. دنتاطب گفت:

            سلام عرض ادب
            احتمالا منظور شما از پیچ تنظیم صندلی یونیت، فیوز یونیت می باشد که فیوز اصلی صندلی پارس ذنتال است. در صورتیکه منظور شما بخش دیگری از دستگاه است، دقیق تر بفرمایید تا بتونیم راهنماییتون کنیم. موفق باشید.

  2. حسین گفت:

    سلام عالی بود ممنون

    1. دنتاطب گفت:

      سلام خدمت شما، خوشحالیم که تونستیم کمکی کرده باشیم. نقشه برق یونیت پارس دنتال هم در انتهای مقاله موجود است که میتونه بیشتر بهتون کمک کنه. در صورت داشتن هرگونه سوال کارشناسان ما پاسخگو هستن. موفق باشید

  3. ناشناس گفت:

    سلام در یونیت پارس دنتال مدل K24 وقتی آب باز میکنم لیوان پر کن وساکشن شروع می‌کنه به کار کردن بدون اینکه دکمشونو بزنم آب جریان داره. مشکل یونیت دندانپزشکی پارس دنتال از کجاست ؟

    1. دنتاطب گفت:

      سلام. یونیت پارس دنتال دارای 3 عدد شیربرقی میباشد که احتمالا با توجه به فرمایشات شما، شیر برقی لیوان پرکن و ساکشن یونیت شما خراب شده و باید در گام اول یونیت را خاموش و از بسته بودن شیر آب اطمینان حاصل نمایید. سپس شیر برقی ها را باز کرده و تست کنید.

  4. عبدالرضا مستجاب الدعوه ( دندانپزشک) گفت:

    سلام از زیر نشانگر فشار ورودی آب یونیت پارس دنتال . نشتی آب دا ریم نشانگر مدرج رو باز کردم .مهزه زیرش متحرک است ولی باز نمی شود . لطفا راهنمایی کنید

    1. دنتاطب گفت:

      سلام روز بخیر برای باز کردن ورودی آب در یونیت دندانپزشکی پارس دنتال در مرحله اول باید یونیت رو خاموش و از قطع شدن آب مطمئن بشین. در مرحله بعد با یک آچار فرانسه و با احتیاط مهره ای که متصل به ورودی آب هست رو برخلاف عقربه های ساعت بچرخونین. بعد از باز کردن مهره، یک اورینگ (واشر) که معمولا رنگ مشکی داره داخل مهره مشاهده میکنین که با تعویض آون واشر میتونین مشکل نشتی رو برطرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *