آشنایی با تجهیزات دندانپزشکی

راهنمای خرید لوپ دندانپزشکی

راهنمای خرید لوپ دندانپزشکی | راهنمایی خرید لوپ

راهنمای خرید لوپ دندانپزشکی بصورت دقیق در این مقاله بیان شده است. امروزه لوپ دندانپزشکی یکی از تجهیزات اصلی در مطب های دندانپزشکی می‌باشد که باتوجه به ویژگی‌هایی که دارد، علاوه بر اینکه باعث اصلاح پوزیشن نشستن دندانپزشکان می‌شود، میدان دید بسیار بهتر با بزرگنمایی مناسبی را به همراه خواهد داشت. لوپ دندانپزشکی مهم‌ترین دستگاه در لاین سلامت دندانپزشکان به حساب میاید. پیشنهاد می‌شود قبل از انتخاب، نحوه خرید و انتخاب لوپ دندانپزشکی مناسب را به صورت کامل مشاهده نمایید.

سلامت دندانپزشکان | مزایای لوپ دندانپزشکی

اصلاح پوزیشن نشستن دندانپزشکان

راهنمایی خرید لوپ

برای انتخاب و استفاده از لوپ دندانپزشکی باید PD یا همان فاصله بین دو مردمک چشم خود را داشته باشید. شما می‌توانید به اپتومتریست مراجعه و این فاصله را به صورت دقیق اندازه گیری کنید.

فاصله کاری با توجه به نوع تخصص و قد شما به دست می‌آید. فاصله کاری برای افرادی که دارای قد حدودا 170 تا 175 سانتیمتر باشند، می‌توان 35 و افرادی که دارای قد 175 تا 185 هستند حدود 40 سانتیمتر در نظر گرفت.

بزرگنمایی لوپ با توجه به تخصص شما قابل انتخاب میباشد. معمولا بزرگنمایی 2.5 برای کارهای عمومی، بزرگنمایی 3 برای متخصصان ترمیم و بزرگنمایی 3.5 برای متخصصان اندو استفاده می‌شود.

انواع لوپ دندانپزشکی

لوپ های دندانپزشکی رایج شامل دو دسته فلیپ آپ (flip up) و مدل TTL می‌باشد که در ادامه به بررسی کامل هر کدام از آنها می‌پردازیم.

لوپ Flip up: این مدل از لوپ‌ها دارای لنزهای متحرک و می‌توانید با توجه به مشخصات چشم خود PD را تنظیم نمایید. تنظیم و تغییرات این لنزها در برندهای مختلف متفاوت است اما همه آنها دارای یک پیچ در بین دو لنز هستند که می‌توانید با تغییر آن، PD لوپ را تغییر دهید.

لوپ فلیپ آپ | لوپ Flip up

لوپ فلیپ آپ

لوپ TTL: این مدل از لوپ ها دارای لنزهای ثابت میباشند و باید لوپی را تهیه کنید که مشخصات چشم شما را داشته باشد. لوپ‌های TTLدارای PD ثابت و قبل از خرید حتما باید PD چشم با دقت اندازه‌گیری و باتوجه به آن، لوپ را انتخاب نمایید.

لوپ ttl | لوپ تی تی ال

لوپ ttl

هرکدام از مدل‌های لوپ، با توجه به برندی که انتخاب میکنید دارای لایت می‌باشند که در بعضی از مدل‌ها به صورت جداگانه بر روی لوپ قرار می‌گیرد. استفاده از لایت می‌تواند دید بسیار خوب با وضوح بالا را برای شما به همراه داشته باشد.

مزایا و معایب لوپ های دندانپزشکی

همانطور که گفته شد لوپ های دندانپزشکی در دو مدل TTL و Flip Up به صورت رایج وجود دارند. لوپ فلیپ آپ دارای لنزهای متغیر و با قابلیت تنظیم اند و با توجه به نوع ساختار، به صورت معمول دارای قیمت پایینتری نسبت به مدل های TTL میباشد. اما لوپ دندانپزشکی TTL نسبت به لوپ Flip Up دارای وزن بسیار کمتری میباشد. لوپ های TTL به دلیل ثابت بودن لنزها، دارای کیفیت دید بالاتری نسبت به مدل‌های فلیپ آپ هستند.

باتوجه به اینکه لوپ به عنوان وسیله‌ای جهت راحتی کار شما میباشد و در جهت جلوگیری از بیماری‌هایی چون آرتروز و کمردرد استفاده می‌شود، ترجیحا لوپ های TTL باتوجه به وزن بسیار کم و کیفیت دید بسیار بالایی که دارند، به عنوان اولویت اول خرید برای دندانپزشکان پیشنهاد می‌شود.

Flip Up

TTL ویژگی ها
وزن سنگین (حدود 70 گرم) وزن سبک(32 گرم)

وزن

کیفیت دید کمتر و ایجاد حاله بعد از چند سال

کیفیت تصویر بالا بدون ابیراهی رنگی کیفیت لنز
میدان دید محدود میدان دید بالا

میدان دید

قابلیت تغییر PD

دارای PD ثابت PD
قیمت مناسب تر قیمت بالاتر

قیمت

برندهای مختلفی از لوپ های دندانپزشکی وجود دارد که از جمله معروف‌ترین آنها در مدل TTL می‌توان به لوپ دنداننپزشکی اورنج دنتال Orang dental آلمان و لوپ دندانپزشکی یونیوت univet ایتالیا اشاره کرد. سبک ترین لوپ دنیا متعلق به برند اورنج دنتال میباشد. در مدل های فلیپ آپ هم میتوان به برندهایی مانند لوپ ایتیس Eighteeth لوپ دندانپزشکی JTL اشاره کرد. در انتخاب لوپ به وزن و کیفیت دید توجه بیشتری داشته باشید.

جهت راهنمایی خرید لوپ با کارشناسان دنتاطب در تماس باشید و همچنین می‌توانید به صورت کاملا آنلاین خرید لوپ دندانپزشکی را در سایت DentaTeb.ir انجام دهید. امیدواریم مقاله راهنمای خرید لوپ دندانپزشکی به شما در انتخاب لوپ مناسب و خوب کمک کرده باشد.

لطفا به این صفحه رای دهید
تعداد رای: 2 امتیاز کلی: 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *