آشنایی با تجهیزات دندانپزشکی

5 رادیوگرافی دندانپزشکی برتر در ایران

بهترین دستگاه رادیوگرافی دندانپزشکی | برند برتر دستگاه رادیوگرافی دندانپزشکی

برند برتر دستگاه رادیوگرافی دندانپزشکی کدام برند است؟!! رادیوگرافی یکی از مهمترین تجهیزاتی است که یک دندانپزشک برای مطب خود باید تهیه کند. حساسیت این دستگاه با توجه به نوع کار و تولید اشعه ایکس، فوق‌العاده بالاست و در انتخاب و خرید دستگاه رادیوگرافی دندانپزشکی باید بسیار حساسیت به خرج داده و با توجه به شرایط مطب، خرید رادیوگرافی دندانپزشکی را انجام دهید. در ادامه 5 رادیوگرافی دندانپزشکی برتر در ایران را به صورت خلاصه معرفی میکنیم.

عکس گرفتن با رادیوگرافی دندانپزشکی | بهترین دستگاه رادیوگرافی دندانپزشکی

برند برتر دستگاه رادیوگرافی دندانپزشکی

دستگاه رادیوگرافی دندانپزشکی، اشعه ایکس مورد نیاز برای عکس گرفتن را تامین می‌کند. برای مشاهده عکس میتوانید از روش‌های دیجیتال (استفاده از دستگاه RVG یا PSP فسفرپلیت) و یا روش‌های سنتی (استفاده از تاریکخانه و مواد ظهور و ثبوت) استفاده کنید. دستگاه رادیوگرافی تاثیر مستقیمی بر کیفیت عکس گرفته شده در هر دو مدل دیجیتال و سنتی را دارد. با انتخاب بهترین دستگاه رادیوگرافی دندانپزشکی ، میتوانید عکس‌های با کیفیتی داشته باشید که باعث تشخیص بهتر و درمان دقیق‌تر می‌شود.

بهترین دستگاه رادیوگرافی دندانپزشکی تک دندان

برندهای زیادی در مدل‌های مختلف از رادیوگرافی تک دندان در ایران وجود دارد و با توجه به حساسیت بالای این دستگاه در مطب، قبل از خرید رادیوگرافی باید به نکات مهمی دقت داشت که در ادامه به آن میپردازیم.

رادیوگرافی نیوساد

نیوساد تکنولوژی قرن یکی از بهترین رادیوگرافی های دندانپزشکی موجود در بازار ایران می‌باشد که تمامی نکات مهم برای یک رادیوگرافی را رعایت کرده است. رادیوگرافی نیوساد یا رادیوگرافی NTQ دارای یک مزیت منحصر به فردی است که این برند را از تمامی رادیوگرافی‌ها متمایز کرده است. رادیوگرافی تک دندان نیوساد مجهز به کولیماتور بوده و شما قبل از اکسپوز می‌توانید محل دقیق پرتاب اشعه ایکس را با چشم مشاهده کنید و بر اساس آن هد رادیوگرافی را تنظیم نمایید. دو سال وارانتی طلایی تعویض و ده سال خدمات پس از فروش این شرکت، از دیگر مزایای این برند به شمار می‌آید.

نیوساد تکنولوژی قرن | بهترین رادیوگرافی ایرانی

بهترین دستگاه رادیوگرافی دندانپزشکی ایرانی

رادیوگرافی دگوتزن

رادیوگرافی دگوتزن یکی از قدیمی‌ترین برندهای معروف در ایران است که دارای طرفداران زیادی می‌باشد این رادیوگرافی ساخت کشور ایتالیا بوده و عمر مفید بالایی دارد. رادیوگرافی دگوتزن در دو مدل X mind و X genus در ایران وجود دارد که مدل X genus جدیدترین مدل از این رادیوگرافی به شمار میاید. دگوتزن دارای رادیوگرافی با تیوپ AC و DC میباشد که پیشنهاد می‌شود برای داشتن عکس‌های باکیفت، مدل DC را انتخاب نمایید.

رادیوگرافی ORIX

کمپانی معروف ARDET ایتالیا تولیدکننده تجهیزات تصویربرداری با کیفیت میباشد یکی از مدل های معروف این کمپانی در ایران ORIX 70 بوده و اکثر دندانپزشکان رادیوگرافی ARDET را به این نام می‌شناسند. مدل‌های جدید و به روزی که توسط این کمپانی تولید می‌شود رادیوگرافی HF PLUS DC نام دارد. این مدل از رادیوگرافی مجهز به جدیدترین مکانیزم در ساختار تیوپ می‌باشد که باعث افزایش رزولویشن در عکس‌های تک دندان می‌شود.

رادیوگرافی کداک

کمپانی فرانسوی و معروف carestream با برند کداک kodak رادیوگرافی باکیفیتی تولید کرده است و در ایران محبوبیت ویژه‌ای دارد. یکی از مشکلاتی که در این روزها برای رادیوگرافی کداک در ایران به وجود آمده است، تامین قطعات و خدمات پس از فروش می‌باشد که مانند قبل نیست و در صورت نیاز به تعمیر و یا گارانتی، مدت زمان نسبتا زیادی را از شما خواهد گرفت.

رادیوگرافی پلنمکا

این رادیوگرافی با کیفیت دارای مشخصات فنی عالی میباشد که کیفیت و رزولویشن عکس شما را بالا می‌برد. رادیوگرافی پلنمکا ساخت کشور فنلاند بوده و از برندهای معروف اروپایی به حساب میاید. پلنمکا فقط رادیوگرافی دیواری تولید می‌کند و در صورتی که نیاز به رادیوگرافی دیواری دارید، این دستگاه یکی از بهترین انتخاب‌ها در رادیوگرافی دندانپزشکی می‌باشد.

انواع رادیوگرافی تک دندان

در بالا 5 برند برتر دستگاه رادیوگرافی دندانپزشکی را به صورت خلاصه بررسی کردیم و در صورت نیاز می‌توانید با کارشناسان دنتاطب در تماس باشید. قبل از خرید رادیوگرافی دندانپزشکی باید به نکات مهمی دقت کنید که بتوانید باتوجه به نیاز مطب، بهترین برند و مدل را انتخاب کنید.

رادیوگرافی ها در سه نوع پایه دار، دیواری و پرتابل وجود دارند و باتوجه به اینکه مدل پرتابل (معمولا تفنگی و یا دوربین عکاسی) مجوزات اداره تجهیزات پزشکی ایران را ندارد، استفاده از آن در مطب‌های دندانپزشکی، طبق قانون ممنوع است.

انواع رادیوگرافی دندانپزشکی | انتخاب رادیوگرافی دندان

انواع رادیوگرافی دندانپزشکی

رادیوگرافی های دیواری را حتما باید به دیوار پیچ کنید و دیوار شما باید استقامت نگهداری این دستگاه را داشته باشد. در صورتی که اتاق تصویربرداری مجزا دارید و جای آن ثابت است و یا در محیط مطب جای کمی دارید، استفاده از این مدل دستگاه رادیوگرافی دندانپزشکی برای شما پیشنهاد می‌شود.

رادیوگرافی های پایه دار مجهز به چهار چرخ میباشند و سیستم آن قابلیت جابجایی را دارد. پرفروش‌ترین مدل‌های رادیوگرافی در ایران، مدل پایه دار است که قابلیت جابجایی بین یونیت‌ها را به راحتی برای شما فراهم می‌سازد.

نکات مهم در انتخاب بهترین رادیوگرافی دندانپزشکی

همانطور که میدانید تیوپ رادیوگرافی یکی از اصلی‌ترین قطعات این دستگاه به شمار میاید. تیوپ‌های رادیوگرافی در دو مدل AC و DC وجود دارند که جدیدترین تکنولوژی بر روی تیوپ‌های DC وجود دارد. رادیوگرافی‌های DC معمولا دارای فوکال اسپات پایینی می‌باشند (معمولا 0.4) که باعث افزایش رزولویشن و کیفیت بالای عکس می‌شود. با داشتن رادیوگرافی DC زمان اکسپوز و مدت زمان اشعه خوردن بیمار را به حداقل رسانده که در سلامت بیماران هم نقش مهمی دارد.

در هر مدل از رادیوگرافی‌ها چه دیواری چه پایه دار یا حتی پرتابل، تلاش کنید که رادیوگرافی با تیوپ DC را انتخاب نمایید. در میان برند برتر دستگاه رادیوگرافی دندانپزشکی مطرح شده در بالا، رادیوگرافی نیوساد NTQ بالاترین کیفیت و کاربرد را نسبت به دیگر برندها در ایران دارد که در دو مدل دیواری و پایه دار قابلیت خرید را دارید. تیوپ رادیوگرافی نیوساد DC بوده و فوکال اسپات 0.4 از دیگر ویژگی های این رادیوگرافی به شمار می‌آید. خدمات پس از فروش و تعهدات شرکت نسبت به این داستان، شرکت نیوساد را از دیگر رقبا کاملا متمایز کرده است.

لطفا به این صفحه رای دهید
تعداد رای: 1 امتیاز کلی: 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *